top of page
DELTAG I
HVERDAGSRACET
Ved
Cobe Architects
Hav gerne lidt tålmodighed med tallene. Der er mange kilometer som skal tælles! Pointen med Hverdagsracet er, at vise hvor stor en forskel den gode vane gør. Tallet dækker naturligvis kun over deltagernes oplyste, kørte kilometer.
Det er en gammel påstand, at ledere bør "gå forrest". Uanset sandheden i dette, så vil vi gerne fremhæve de ledere, der trods trods travlhed og høj indtægt stadig foretrækker sund og grøn transport.
Alle taler om hvilken verden vores børn skal vokse i. Dette måles bl.a. på CO2 udslip. Den lille vane at cykle hver dag fremfor bil gør faktisk en stor forskel. Ikke på individ niveau, men når vi er mange, så det pludseligt vigtigt. Og vi er jo ret mange.
Så mange kg CO2 har I sparet ved ikke at køre i bil. En pose grillpølser kræver ca. 1 kg CO2
Hverdagsracets udregninger og data er udtænkt med hjælp fra sparringspartner The Footprint Firm (som i øvrigt kan anbefales til alle, der søger kloge bæredygtighedshoveder i verdensklasse)
Det er lidt for sjov, at vi måler kalorierne i forbrænder. Det er dog også lidt alvorligt. I årtier har vi fået at vide, at daglig motion er afgørende for vores sundhed, livsglæde, stressniveau osv.
Det er enormt dyrt for fælleskassen at holde danskerne raske. Sunde vaner kan således oversættes til ganske store besparelser. Det er blevet regnet på af flere omgange med forskellige resultater. Læs mere under "Kilder og Dokumentation"
Det er muligt at tal ikke lyver, men de kan godt fordrejes! Antallet af deltagere der i gennemsnit per uge indgiver sin kørsel til os, er en indikator for grundlaget og validiteten af alle de andre tal. Derfor skal det med.
Det gennemsnitlige antal aktive deltagere per uge.
Hverdagsracets formål
Hverdagsracets formål er, at promovere effekterne af cykling på en kontinuerlig facon, og vha. af rigtige menneskers faktiske effekt.
Det er vigtigt, fordi færre og færre cykler. Alt i mens problemerne, som hverdagscykling afhjælper, synes at hobe sig op overalt.
Og så får du chancen for, at slå dine Cykelvenner!
Vent venligst...
bottom of page